donderdag 29 oktober 2020

De BijenBar

Ik weet natuurlijk ook dat de horeca nu gesloten is, maar het wordt vanzelf weer voorjaar, en dat virus zal ooit toch wel eens het veld gaan ruimen?

Van de zomer zoemde het erop los voor mijn huis, het gemeentestruikgewas bestaat uit allemaal bloeiende struiken en planten, de hele zomer door.
Geregeld lag er weer eens een hommel of bij op apegapen op het pad. Ik pakte dan een koffiemelklepel, beetje lauw water met wat suiker erin, en na het drinken vlogen ze weer vrolijk rond. Ook de kleinkids hebben er meerdere zo kunnen reanimeren.
Omdat ik nu tijd over heb en me toch al genoeg verveel ben ik vandaag es aan het freubelen gegaan. Ik had al een tijdje doppen gespaard, en samen met een lijmpistool is het dit geworden 😊
De bovenkant kan open, daar wil ik tzt een steen in leggen om hem te verzwaren zodat ie niet van de tafel waait. En dan maar 3x per dag alle zitplaatsen van de bar vullen met suikerwater 😂😂😂
Ik vind hem best leuk zo, en ik hoop deze nieuwe bar volgend jaar flink veel klandizie zal krijgen! 😀

5 opmerkingen:

Mies zei

Je had dus nog genoeg blauwe verf? Leuk geworden! Vliegen houden niet van blauw, ik weet niet hoe dat met bijen en hommels zit ;-)

Aragog zei

Oh jee... En ja de verf was te oud en klonterig, dus hierna heb ik het wel weggegooid. Ik vond dit wel een goed idee omdat het verf voor buiten is, geen idee dat vliegen een smaak hebben wat betreft kleuren, lol

Christina zei

Wat ontzettend leuk! En gave vormgeving.

Christina zei

https://projectloveforbees.wordpress.com/2015/12/06/bijen-zintuigen-kleuren-zien/

Aragog zei

Bedankt voor die link, heb hem helemaal door gelezen, ontzettend interessant! Gelukkig dus dat de lichtblauwe kleur geen verschil maakt, gele doppen had ik helaas niet ;-)

In de Vlindertuin in Wildlands staan her en der plateaus in de vorm van een bloem, met in het midden dan honing of wat fruit. Vreemd dan dat daar ook felrode bij zijn, als dat voor insecten op zwart lijkt...

De bedoeling van deze vormgeving was het wat te laten lijken op zo'n struik waar ze omheen zoemen, allemaal verschillende plekjes, aan welke kant ze ook vliegen, zoals de bloemen aan een struik. Achter het huis heb ik altijd een schaal met knikkers staan waar ik dan wat water in doe. Maar daar is ook de vijver. Voor het huis zijn wel heel veel bloeiende planten maar nergens water, vooral in droge tijden hebben ze daar dus last van. Hopelijk lok ik hiermee niet alleen bijen maar ook bv vlinders want die vliegen er ook genoeg <3