woensdag 28 oktober 2020

Griepprik en Corona

Ik kreeg een brief van de huisarts om de griepprik te komen halen, dinsdagavond tussen 7 en 8, want dan zijn de letters H t/m P aan de beurt. Niet alleen bij mijn eigen huisarts, maar tegelijk ook bij haar collega een deur verder. Dat zijn best wel wat mensen... 

Ik heb vanochtend een mailtje gestuurd naar de assistente dat ik helaas niet zal komen, omdat ik 1. nergens meer naar binnen ga en 2. niet zo lang in een rij kan stilstaan. Dat kan wel met de rollator, maar je moet daar een hoge trap op. Of met de lift, maar daar ga ik nu absoluut ook niet in... Normaal graag, want ik weet dat het voor mij wel erg belangrijk is dat ik minder risico loop om de griep te krijgen, maar omdat ik toch niet bij andere mensen in de buurt kom zou het me verbazen als ik daar dit jaar besmet mee raak.

Een paar uur later belde de assistente: alle begrip maar juist voor u is het wel belangrijk. Tja... Ik mocht kiezen om tijdens die priksessie in de auto bij de praktijk te gaan staan, dan zou er iemand naar buiten komen om mij te prikken. In al die drukte? De parkeerplaats pal voor de deur zal dan ook wel mudvol staan?

We kwamen uit op een alternatief: de 18e komt de praktijkassistente bij me thuis mij die prik geven, desgewenst zelfs buiten voor de deur. Prima geregeld! Absolute top! Zoiets had ik zelf niet eens durven verzinnen.

Shadow offert zich graag op om mij gezelschap te houden... 😺

Want ja, ik blijf heel strikt op meters afstand van anderen, en laat niemand meer binnen, sinds half september al niet meer. Dat is wel lastig met schoonmaken, want stofzuigen en mijn bed verschonen kan ik echt niet zelf, en ook dat was dus sinds half september al niet meer gedaan 😭

Vorige week dinsdag zou dochterlief daarvoor komen, maar helaas belde ze even tevoren af: ze was de avond ervoor een paar uur bij iemand  geweest die net ergens had gelogeerd, en nu bleek die gastvrouw positief getest te zijn, en ziek op bed. Een week uitstellen dan maar.

Gistermiddag is het dan eindelijk gelukt, al mijn vloeren zijn weer stofvrij en ik heb weer een heerlijk fris en schoon bed 😚

Gelukkig dat ze dat gister gedaan heeft, want vanochtend hoorde ik dat haar werkgever + partner nu ziek op bed liggen, en positief getest zijn. Omdat ze vooral thuis werkt heeft ze die al langer dan een week niet meer gezien. Het virus zit overal om me heen, en als je wel nog overal naar binnen gaat en contact hebt met anderen lijkt het slechts een kwestie van tijd voor je besmet bent. Ik voorkom dat dus liever. Of zoals dochter van de week zei: Ik heb geen zin je weer op de IC te moeten bezoeken.

1 opmerking:

Mies zei

Wildlands heeft anders vast wel een dierenarts die met zo'n pijltjesgeweer op anderhalve meter afstand een anti-griep-pijltje in je arm kan schieten. Ze kunnen dat goed, want bij een leeuw vraag je ook niet of hij een poot wil geven :-) En met die zwarte panter in je huis is het natuurlijk levensgevaarlijk !