dinsdag 20 oktober 2020

Wandelingen

 
Ik ga geregeld een stukje lopen, vaker en verder sinds ik een rollator heb geërfd. Ik moest wel iets overwinnen voor ik met dat ding naar buiten ging (die zijn voor bejaarden), maar ik kom zo wel een stuk verder, en heb altijd een stoel bij me om even te gaan zitten uitpuffen, in plaats van te lopen van bankje naar steen om weer even te kunnen zitten.
 

Schoonzoon kwam verleden week met het idee om een app te gebruiken bij het wandelen, zodat ik kan zien of er vooruitgang in zit kwa afstand enz. Omdat Endomondo al op mijn telefoon stond gebruik ik die nu. De tijd klopt nergens, want soms denk ik eraan om hem even op pauze te zetten als ik ga uitrusten onderweg, maar soms vergeet ik dat ook... Daar moet ik dus nog aan werken, verbeterpuntje 😁
 
 
Veel mogelijkheden heb ik niet vanuit huis. Twee eigenlijk: rond de vijvers, of richting het multifunctionele sportveldje. Beide routes zijn rond de kilometer, en dat is wel mijn afstand voor nu. 
 

 
 Als ik dan even zit ga ik pokemons vangen, en daarmee heb ik nu en dan ook contact met anderen, meestal jonge jongens. Zo heb ik al een paar nieuwe pokemonvrienden opgedaan 😊
 
 
 
 
Gisteren was het rondje wel bijzonder leuk! Ik ben toen naar de Kleine Rietplas gereden, waar ik af had gesproken met Char en de kleinkids. Zij had een rondje bedacht dat zowaar ook weer rond de km was, die ga ik eens vaker lopen! 
 

Tijdens het lopen, op gepaste afstand natuurlijk, konden we weer even bijpraten, en kon ik genieten van de kids. Na afloop zaten we nog even op een bankje in de speeltuin, waar de kinders nog wat extra energie konden kwijtraken.
 

Na het wandelen ben ik nog wat rond gaan rijden, op zoek naar pokemons. Onderweg kwam ik een geocache tegen, die ik toen ook nog heb gezocht, en gevonden. Bij een boomstronk die vol stond met allerlei verschillende 🍄 🍄 🍄


 
Ik waag me maar niet meer aan de namen, en zet ze ook niet meer in Obsidentify, want daarvoor lijken er velen te veel op elkaar. Dat laat ik voortaan wel aan de experts over 😏


4 opmerkingen:

Mies zei

Mooi, die natuur, en je bent er ook weer even uit en je ziet de kleinkinderen en "kleinhond" weer eens. Welke cache heb je opgepikt? Kunnen we de volgende keer ook samen dat rondje weleens lopen, heb ik ook weer eens beweging (en een cache). Die jeugd vindt het vast erg cool dat zo'n rollatordame ook Pokémons vangt. Laatst moest ik in het Rensenpark al slalommen tussen de pubers door die blindelings met hun smartphone door het park renden en "ik heb 'm bijna!" en "daar zit er één" riepen. Ik neem aan dat ze niet aan het Geocachen waren :-)

Aragog zei

https://coord.info/GC8Z84V maar die heb ik niet lopend gedaan, was verderop, toen ik nog wat bij de Rietplassen aan het rondrijden was met de auto ;-)

Ik had pas een gym overgenomen, komt er een knul op fiets aan. Ja ik zag het zei hij, u bent dan vast Oma Shadow :-D
Ik ben nogal onhandig met curveball throws, soms vraag ik dan aan zo'n jongen of die er even een stel voor me maken wil, zodat ik weer iets kan afronden :-)

Ligt ook een nieuwe adventure cache in de Rietlanden, heb nog niet gekeken waar die langs gaat... Die zijn meestal rond de 2 km, mooi voor met de loopfiets.

Christina zei

Op de stronk zit oude Scherpe schelpzwam (de beige kleine) en meerjarige Platte tonderzwam. Die zie je daaronder ook nog een paar keer in allerlei vormen. Laatste foto zijn jonge zwavelkopjes. Als die op dezelfde stam zaten is het eik en dus Gewone zwavelkopjes. :-)

Aragog zei

Ja, dit was allemaal van 1 stronk, waar de cache achter verstopt zat