zaterdag 7 november 2020

Boomkroonpad

Midden in het bos een bord met wandelroutes, prima! Eromheen kleine "brievenbusjes" met in elk een stapeltje folders voor de bijbehorende route, aangegeven met kleurtjes, ook prima! Plus een flesje desinfecteermiddel ๐Ÿ˜ณ, in het bos dus hรจ! Of je je handen wilt desinfecteren voor je een folder pakt... Het zijn rare tijden ๐Ÿ˜–
Om 11 uur moest ik klaar staan, ik mocht niet weten waarheen, alleen dat ik achter de auto van Char + kids + hond aan moest rijden, voor de veiligheid. Dat was flink raden, gister maar ook onderweg nog. Richting Borger, ok... misschien naar Gieterveen dan? Nee afslag Rolde, ha! naar het Hemelriekje waar ik vroeger zo vaak kwam met de kids... Ook al niet. Naar het Boomkroonpad dus. Niet dat we daar op zijn gegaan hoor, dat kost 15 euro per persoon en volgens Char loop je er binnen een kwartier overheen, lol.
Er omheen is niet alleen mooi bos, maar dat staat ook vol met speeltoestellen voor de kleinkids. Klimdingen, hutten, schommels, van alles. Plus een heleboel uitgezaagde houten figuren, hoewel sommigen wel wat vreemd: een zeepaardje, een octopus... in een bos ๐Ÿ˜ฒ
Scouting-Jade ziet overal een parcours in: kijk mama daar ligt ook een parcoursje, lol. Ze hebben zich prima vermaakt, terwijl we tussendoor dan steeds een stukje verder liepen, ik op de loopfiets, en dan weer een tijd zaten uit te rusten op een bankje of boomstam. Het was zo lekker in de zon dat de jassen zelfs uit konden!
Omdat we er al voor de middag waren hoopte dochter dat het er erg rustig zou zijn, maar dat viel tegen. Ze had lekkere bolletjes met ham en kaas mee, en uitdeelzakjes pepernoten ๐Ÿ˜‹ Wegens corona waren mijn bolletjes gisteravond al gesmeerd, en in aparte zakjes verpakt, zodat er geen virus meer op zou zitten ๐Ÿ˜ฉ Ook had ik mijn eigen drinken mee.
Mama wilde even een foto van Jade maken. Logan: Jade staat altijd mooi op een foto. En dat klopt, als ze niet zo verlegen was tegen vreemden had ze best wel fotomodel kunnen zijn...

 

Zelf is ie ook absoluut niet lelijk, vind ik, en hoewel je vaak hoort dat ie zo op zijn moeder lijkt... Zij vindt dat ie hier lijkt op.... zijn oma! Arm joch... ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Helaas net iets te laat aan gezet, de afstand was dus nog ietsje langer ๐Ÿ˜Š

Van iedereen houdt Logan nog het meest afstand van mij nu met corona, hij trekt zelfs z'n moeder weg als hij denkt dat ze iets te dicht bij me komt. Constant bezig met meters bij mij vandaan blijven. Tot oma "help" roept omdat ze op een eng wiebelding staat. Dan vergeet ie ineens het hele coronagedoe omdat ie altijd direct klaar staat om  een ander te helpen. Zo lief! ๐Ÿ˜ Helaas vond Char het nodig om dat te filmen...
Dit was een heerlijk uitje, ik heb mijn lichaamsbeweging weer gehad, en zit weer lekker in m'n vel na een paar uurtjes volop genieten van de kleinkids, en gezellig met Char bijkletsen ๐Ÿ˜Š Volgend weekend weer? ๐Ÿ˜‡ We zouden bv ook eens een paar scouting geocaches kunnen gaan zoeken in het Spaarbankbos?

4 opmerkingen:

Charlotte zei

Volgende week zondag maar eens kijken. Zaterdag kan ik niet.
En YES reageren lukt! Op mn telefoon althans...

Mies zei

Vijftien euro voor het Boomkroonpad? Jaren geleden heb ik met een leuke dame door de "kronen" gewandeld en toen was het gratis.. Leuk filmpje, en ja; Logan lijkt sprekend op moeder.. En zij weer op jou, iets met appels en bomen :-)

Hans zei

Wat een leuk blog! De toegang tot het Boomkroonpad kost trouwens €4 voor volwassenen en voor kinderen van 4 t/m 12 jaar is het €2.

Aragog zei

Oh dat is dan misschien een idee voor een volgende keer, dankjewel! Mij was verteld dat het voor volwassenen 15 euro pp kost... Misschien was dat dan voor een heel gezin? We wonen er nog geen half uur vandaan en zijn er nog nooit op geweest, lol