donderdag 5 november 2020

Simply Mad Throw

Toen de eerste lockdown er aan kwam in maart heeft Char een grote voorraad breigaren voor me gehaald bij Wol en hobbyhoekje Alise in Klazienaveen, voor als dat soort winkels ook gesloten werden. O.a. 16 kleuren Scheepjes Colour Crafter. Daarvan zijn er 14 gebruikt voor deze deken, in totaal 2688 meter!
De hele deken is met dubbele draad gehaakt, met haaknaald nr 5. Dat werd dan vrij strak, maar dat moest ook, want ik wilde een dikke, zware en vooral warme deken. En hij is precies zo geworden als ik wilde 😀

Het was erg leuk en afwisselend om aan te werken, want elke 2 toeren werd 1 van de beide draden verwisseld voor eentje met een andere kleur. Het bleef steeds verrassend hoe dat uitpakte.

Na 2 winters af en toe een uitstapje maken in de rolstoel, o.a. naar WildNights in de dierentuin, wilde ik graag een lekker warme en vooral niet zo grote deken voor over mijn benen, want die worden erg koud als je bij vorst uren stilzit buiten... Ik had voorheen een "gewone" deken van de bank mee, veel groter en dus moest dat dan 4x dubbel gevouwen worden. Dat was constant een worsteling, want hij gleed weg, gleed uit elkaar, en kwam dan tussen de wielen terecht, of op de grond.

Deze heeft precies het juiste formaat als schootwarmhouder 😊 Ongeveer 96 x 92 cm. Zo dik en stevig dat er zelfs geen regen of sneeuw doorheen komt, en dat ie ook goed blijft liggen. 

Alleen jammer dat er dit jaar vast geen WildNights komen, en in de rolstoel heb ik sinds de zomer niet meer gezeten omdat niemand dicht genoeg in mijn buurt wil komen om samen ergens heen te gaan, of om me te duwen 😢

Begonnen op 29 maart, klaar op 4 november, dat zijn 7 maanden. Maar ertussen door heb ik veel andere dingen gemaakt, o.a. 2 Baktus sjaals en driekwart van een vest voor Char. In de zomer was het te warm om hieraan te werken, want tijdens het haken had ik hem dan wel op me liggen, lol. En ik wissel altijd graag af tussen haken (zwaar voor m'n handen) en breien. 

https://www.ravelry.com/projects/Sjouwke/simply-mad-throw

En nu heb ik nog een tas vol grote en kleine restanten en een paar nog hele bollen, in 16 kleuren. Natuurlijk wil ik daar ook graag iets van maken, alleen, wat? 🤔

1 opmerking:

Charlotte zei

Hij is echt gaaf geworden!