dinsdag 17 november 2020

Diner bij kaarslicht

Gisteren eind van de middag kwam Mies langs, iets brengen, en hij had toch al zin om een stukje te fietsen. We hebben even bijgepraat, hij zittend in de deuropening en ik een eind verderop in de gang. We missen allebei het nu en dan samen eten, zoals onze traditie van samen zuurkool koken, naar de chinees enz. We hadden allebei nog geen plannen voor het eten maar kregen wel steeds meer trek van dat gepraat 🍽

En dus besloot ik dat ik het nu wel weer aandurf iemand binnen te laten, mits op flinke afstand. Mies kreeg mijn autosleutel om bij onze favo snackbar chinees te gaan halen, terwijl ik alvast de tafels ging dekken. Mies aan de eettafel, en ik aan de andere kant van de kamer bij het tafeltje voor de tv.

Alles stond net klaar toen ineens de stroom uitviel! Toen ik naar buiten ging bleek ik niet de enige, de straatverlichting was ook uit, en ongeveer de helft van de huizen was donker. Heel raar, want mijn buren hadden wel licht, en het huis op de hoek ook, terwijl de rest van mijn blok donker was. Aan de straat hetzelfde, de één had licht, de ander niet. 

 

Er werd flink gebeld naar Enexis, en ik nam contact met ze op via twitter:

Als antwoord op
Balen dat er een storing in je buurt is! Ik zie dat de storing bekend is en er wordt hard aan gewerkt. Via deze link enex.is/2IFCbxu kun je de updates bijhouden. ^Mirjam
 
Weer binnen heb ik allereerst Shadow opgesloten in zijn kamertje, vind maar eens een volledig zwarte kat terug in het pikdonker 😼 Toen vond ik m'n zaklamp, en heb rond beide borden een rijtje waxinelichtjes gezet. Mies afbellen was toch al te laat, ons eten was vast al in de maak.


Net toen hij terug was gingen de lampen weer aan, maar voor we alle kaarsjes uit hadden geblazen viel de stroom weer uit.

Het eten was als altijd erg lekker, met een koud biertje erbij, en het was ook heel gezellig, zo bij kaarslicht. Al moest ik wel aan Mies vragen of ik nu nasi had, of witte rijst? 😕


Omdat Mies als BHV-er wilde checken of mijn rookmelders het nog doen, besloot hij een waxinelichtje vlakbij de mand te schuiven, zodat er flink rook van af kwam, plus bijbehorende brandlucht 😱 😱 Gelukkig is het vest dat ik voor Char aan het breien ben, onbeschadigd gebleven! 

1 opmerking:

Mies zei

de rookmelder is goedgekeurd.. Volgende keer zuurkool bij mij? :-)