maandag 3 mei 2021

Nagini

Nagini is Logans nieuwe huisdiertje ๐Ÿ

Op de foto hieronder zie je hem/haar, ongeveer in het midden: zoekplaatje! ๐Ÿ˜€

Hieronder zijn verblijf in z'n geheel:
Nagini is een.... korenslang! Ook wel rattenslang.
Hierboven Logan met Nagini in z'n handen, hieronder oma met niet-Nagini: deze is ietsje groter. Nagini is tijdelijk op kostschool. Hij beet af en toe, maar juist niet in z'n eten. Hij moet nu onder deskundige leiding 1. leren zelf goed te eten en 2. niet meer in mensen te bijten ๐Ÿ˜ฃ

Omdat Logan anders een tijdje slangenloos zou zijn, heeft ie van z'n slangenhoudende buurman nu een iets grotere in bruikleen. Deze eet prima zelf en is helemaal handtam. En al ietsje groter dus...

Oma, wil jij hem ook even vasthouden?
Tuurlijk wel... ๐Ÿ˜ณ
De eerste keer ooit dat ik een slang vasthield! Hij is heel erg koud, zo koud als metaal in de winter, echt koud dus! En superglad! Ik verwachtte iets ribbeligs, met schubben of zo, maar hij voelt volledig glad aan. Het heeft een heel klein minikoppie, met een piepklein heen en weer flitsend tongetje. Dat kopje hoefde ik niet dicht bij me te hebben, lol... Hoewel deze dus schijnbaar niet bijt, maar je weet maar nooit hรจ. Misschien is ie wel dol op oma ๐Ÿ˜ฑ
Op zich ziet dat kleine hoofdje er heel schattig uit, lief zelfs. Maar volgens Logan kan ie z'n bekje heel erg ver open sperren. Dat zal ook wel, als een volwassen exemplaar (rond de 2 meter lang) een complete rat weg kan werken...
Weer iets dat ik van m'n bucketlist af kan strepen, ooit zelf een slang vasthouden...

1 opmerking:

Mies zei

Stoer, nu die vogelspin nog.. :-)