dinsdag 13 juli 2021

Courgettesoep



Ik had een enorme courgette gekregen van een buurvrouw, vers uit de moestuin. Veel te groot voor mij alleen, en ik kon ook geen geschikt recept vinden. Dus appte ik m'n buurman, die kok is, dat hij hem wel hebben mocht. Maar hij had een beter idee: hij was vandaag vrij en kwam het ding bij mij thuis wel klaarmaken voor me. Een privé kok in m'n eigen keukentje dus! 😀

Het werd een super lekkere soep, vanavond genoten van 2 grote kommen en voor morgen heb ik er nog eentje voor de lunch. Met een pistoletje met boter erbij. Apart erbij stukjes gerookte kip en bosui, dat moest toegevoegd worden na het inschenken 😋 De basis was kippenbouillon, en er zat o.a. veel kerrie in.

Ik heb er ook nog iets van geleerd, bv dat mijn goede messen niet in de vaatwasser mogen... 🙄

Geen opmerkingen: